Saturday, November 28, 2015

Post # 8 Caboteur Brion

Brion

Type C Coaster

Construit / built: 1946 St.Lawrence Metal + Marine Works, Quebec (69)
Lancé comme / launched as: Ottawa Maystar Gouvernement de Canada
Construit pour la Chine, mais  la vente est annulé quand les communistes a gagné contrôle du pays.
Built for China, but the sale was cancelled when the communists gained control of  the country.
1948: Maystar Maystar Shipping Co Ltd, Montreal, (Frederic Ehrsam)
1950: Elton Trading Co, Montreal (Frederic Ehrsam) pavillon de Honduras flag
1951: Elton Trading Co SA of Panama (Frederic Ehrsam) pavillon de Honduras flag
1954: Pia Geerto M. Bosma, pavillon Pays-Bas, Dutch flag
1954: May J.Bosma, pavillon Pays-Bas, Dutch flag
1955: Westerhorn, J.Bosma, pavillon Pays-Bas, Dutch flag
1957: Triad, J. Bosma, pavillon Pays-Bas, Dutch flag
1959: Brion Co-operative de Transport Maritime et Aérien, Grindstone (Cap-aux-Meules), Iles de la Madeleine.

 1967


1969


1969-09-15, Pier 24 Halifax

 1970

  1970-04-07 Pier 24 Halifax

1970-05-11 Pier B Halifax




1970-07-02 Pier 24 Halifax

Operation saisonnier entre Québec et Cap-aux-Meules / operated seasonally between Quebec at Grindstone.
1966-67: hiverné / wintered Dartmouth Marine Slips.
1967-68: hiverné / wintered Purdy Brothers, Halifax.
1969-06-26: entré en service hebdomadaire (avril à décembre) entre Halifax et Cap-aux-Meules après la retraite de Flojald II en 1968  et le Maid of Clare est détruit par incendie1969-06-23.
Took over weekly service (April to December) between Halifax and Grindstone after the retirement of Flojald II in 1968 and the Maid of Clare was destroyed by fire 1969-06-23.

 Flojald II 92 grt, 1936 Meteghan

Maid of Clare  145 grt, 1944, Meteghan River, NS, A.F.Thériault + Son.

1969-70: hiverné / wintered Sydney
1970-02-08: quand en cale sèche à Sydney Engineering and Drydock avec les soupapes ouvertes, échappé l'incendie sur Cape Rouge et Sarah, grâçe au direction du vent. 
While drydocked at Sydney Engineering and Drydock, with seacocks open, escaped the fire aboard Cape Rouge and Sarah thanks to the wind direction.

1976: vendu à / sold to: Donald Thibault, Baie Trinité.
1976-08-04: échoué /  aground Kegashka, perte totale  total loss.

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