Tuesday, November 24, 2015

Post # 6 caboteur Gilani / Champlain


1963 Champlain

1963-08-31 Montréal



 

1971 Gilani

1971-08-12, 26 + 30 Pointe-au-Pic
bois de pulpe chargé à Pointe-aux-Orignaux pour La Cie Donahue, Clermont
pulpwood loaded at Pointe-aux-Orignaux for Donahue Paper, Clermont











1972

1972-04-11 Ile-aux-Coudres

1976

1976-08-12 Pointe-au-Pic
déchargement de alumuinum de Baie-Comeau pour Reynolds Cable, Clermont
unloading aluminum from Baie-Comeau for Reynolds Cable, Clermont
affreté à / on charter to: Transport Desgagnés




1977

1977-08-09  Gilani, St-Yves, Ile-aux-Coudres



1945: construit par / built by: Goole Shipbuilding + Repair Co Ltd, Goole, England
411 tons brut / gross, 148'-2" surtout/ overall  x 27.2 largeur / width x 8.5 profondeur / depth
285 bhp Ruston + Hornsby
1945: construction commencé comme citerne / construction began as tanker Chant 41 - devenu / became Empire 41 pendant la construction/ during the construction
1945: livré comme caboteur / delivered as general cargo vessel  Empire Fairway Ministry of Transport (T.E.Evans + Co) London, England
1949: Helen Fairway  Overseas Fish Import Co Ltd, Great Yarmouth, England
1951: Selbourne John Carter (Poole) Ltd, Poole, England


1956: Tynehaven Whitehaven Shipping Co Ltd, Newcastle, England

1959-09-25 Tynehaven: arrivé à / arrived at Rivière-du-Loup chargé de briques de l'Angleterre / with a cargo of brick, from England. 
1959: Champlain Roger + D.Desgagnés, St-Joseph-de-la-Rive, QC
1959: installation de / of  7 cyl 350 bhp Humboldt Deutz construit en / manufactured in1936
1967: Cie de Navigation Desgagnés (Roger G. Desgagnés)
1970: reconstruit / rebuilt, Ile-aux-Coudres
1970: Gilani Desgagnés et Perron Inc, Ile-aux-Coudres
1972-04-22: sombré / sank Verchères, QC- renfloué et refecté  / raised and repaired
1977 vendu à pavillon Honduras / sold Honduran flag
perdu / lost : date inconnu / unknown



.

No comments:

Post a Comment